GApp. Projesi 2. Atölye Çıktıları

Gapp. Projesi Atölye Çıktıları
23.05.2023, Kadir Has Üniversitesi

GİZLİLİK-GÜVENLİK MASASI ÖNERİ VE GÖRÜŞLERİ

Katılımcıların mobil uygulamanın gizlilik ve güvenliği hakkında görüş ve önerileri:

  1. Telefonu ailesi, partneri, akranı tarafından karıştırılan, müdahale edilen potansiyel kullanıcılar göz önünde bulundurulmalıdır. Bu etkenler için çözüm yolları düşünülmelidir.
  2. Uygulama için dikkat çekmeyen, çekici olmayan logo tasarımı sunulmalıdır.
  3. Ekran açılışında yanıltıcı bir görsel şeması sunularak, etraftan seyreden insanlar için yanıltıcılık sağlanabilir.
  4. Bazı uygulamalarda bulunan hesap makinası gibi yanıltıcı giriş sistemleri kurulabilir.
  5. Çoğu web sitesi tabanında olduğu gibi ‘’robot tespit aracı’’ kullanılabilir.
  6. Uygulamaya uyku sistemi kurulabilir, belli bir süreyi aşan ekran süresi sonunda ekran kapanabilir, kilitlenebilir.
  7. Uygulamanın karmaşık yapısı güven sarsacaktır, basit tasarımlar ve araçlar kullanılarak güven sağlanmalıdır.
  8. Üniversite logosu güven sarsıcı etki yaratabileceğinden ötürü bunun yerine İsveç İstanbul Başkonsolosluğu logosu kullanılabilir.
  9. Firma içeriklerinin kaynaklarında direkt olarak firma logosu reklam amaçlı kullanıldığı düşünülebileceği için güven sarsacağından, firma mensubu yazarın veya içerik üreticisinin ismi ile yayınlanabilir.
  10. Mobil uygulama gizlilik sözleşmesi barındırmalıdır.
  11. Seminer ve panellerde mobil uygulamanın tanıtımları yapılarak deneyimli- güvenilirlik sağlanabilir.
  12. Mobil uygulamanın reklamının yapılması ile uygulama içeriğinin gizlilik ilkesi bozulabilir. Logosu anlaşılmasın diye düşünürken, reklamını yapınca anlaşılmayacağını düşündüğümüz logo da tanınabilir endişesi taşınıyor.
  13. Uygulamanın isminin, logosunun, ikonunun kişi talebi ile değiştirilmesi için panel tasarlanabilir.
  14. Uygulamanın indirilmesi için kullanılan platformların destekleri güvenilirliği etkileyecektir.
  15. Üniversite tabanlı bir uygulama potansiyel kullanıcıya güven verecektir fakat üniversite logosunun göze batmayacak bir pozisyonda sunulması gerekir. Tersi bir durum potansiyel kullanıcıda ‘’bilgilerin ve dataların proje amaçlı kullanıldığı’’ izlenimi doğurabilir.
  16. Mobil uygulama KVKK formu barındırması gereklidir.
  17. Verilerin sayısal değerlerinin rapor halinde sunulması potansiyel kullanıcıda ‘’yalnız olmamak ‘’fikrini yaratabilir.
  18. Mobil uygulama arama geçmişi içermemelidir.
  19. Potansiyel kullanıcı direkt tavsiye odaklı mobil uygulama kullanım talebi içerisinde ise kişisel bilgiler içeren sorular sorulabilir. Aksi bir durumda bu soruların sorulması kullanıcıda güven sarsacaktır.
  20. Mobil uygulama iki kullanım türü içerebilir: guest ve üyelik gerektiren hesap türü.
  21. Mobil uygulama girişi için şifre potansiyel kullanıcı tarafından belirlenebilir ve her girişte uygulama tarafından talep edilmelidir.

İÇERİK MASASI ÖNERİ VE GÖRÜŞLERİ

  1. Katılımcıların mobil uygulamanın içeriği hakkında görüş ve önerileri:
  2. Mobil uygulama temel cinsel ve üreme sağlığı bilgilerini içermelidir; doğum kontrol haplarının kullanımı, güvenli cinsellik vs.
  3. Bazı medikal başlıklarda doktorun kaydı ile sunulan video içerikleri kapsayıcılık ve güven bakımından faydalı olabilir.
  4. Mobil uygulama içerisinde bulunacak olan referanslar ile potansiyel kullanıcılar için bilgi kaynağı olmak dışında farkındalık kazandırılması sağlanabilir.
  5. Mobil uygulama içerisindeki içeriklerin uzman yayınları olması kıymetli olacaktır. Her içerik başlığı altında alanında uzman kişiler ile yayın yapılmalıdır.
  6. Bilgi içeriklerinin bir marka adı altında çıkması potansiyel kullanıcı tarafından şüpheli algılanabilir.
  7. Özelleştirilmiş içerikler (regl takip takvimi gibi) kişisel tercihe bırakılmalıdır.
  8. Önyargı içeren kavramlar ve doğru bilinen yanlışlar hakkında bir köşe potansiyel kullanıcıya sunulabilir.
  9. Kapsayıcılık bakımından mobil uygulamada dil seçenekleri, okur-yazarlık durumu ve açık-sade dil kullanımı dikkate alınmalıdır.
  10. Görselleştirmenin mobil uygulamada bolluğu potansiyel kullanıcı için içerik açısından dikkat çekici bulunabilir.
  11. Destek ve tavsiye alınabilecek kurumlar listesi içerik kısmında bulundurulduğunda ilgili konuda kullanıcının aksiyon almasına yardımcı olabilir.
  12. Animasyon yapımları ile süreçler hikayeleştirilebilir.
  13. Bilgiye hızlı erişim sağlanmalıdır. Temel soru ve cevaplarda kullanıcı bilgiye hızlı erişmek isteyecektir.
  14. Deneyimlerin aktarıldığı anonim bir kanal oluşturulabilir. Bu kanalın güvenliği adına deneyimlerin ön denetimi ve eşitlikçi ve kapsayıcı dil kullanımı mobil uygulamanın geliştiricileri tarafından kontrol edilmelidir.
  15. Sık sorulan soruların istatiksel verileri sunulabilir.
  16. Mobil uygulamanın içerikleri net, somut ve ulaşılabilir olma öncelikleri taşımalıdır.
  17. Aktif cinsel hayat zorbalığı hakkında içeriklere yer verilebilir. Cinsel hayatın varlığı ya da sıklığı hakkında istek ve kararın bireye yönelik olduğu vurgulanabilir.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK MASASI ÖNERİ VE GÖRÜŞLERİ

  1. Katılımcıların mobil uygulamanın sürdürülebilirliği hakkında görüş ve önerileri:
  2. Mobil uygulamanın sürdürülebilirliği adına yoğun içerik akışı sağlanmalı ve geniş bir kitleye ulaşılmak hedeflenmelidir.
  3. STK’lar ve kamu kurumları ile yapılacak ortak çalışmalar sayesinde mobil uygulamanın duyuruları yapılabilir, görünürlük arttırılabilir.
  4. Mobil uygulama içerisinde cinsel ve üreme sağlığı kapsamında hastane reklamları bulunabilir, bu şekilde mobil uygulamanın sürdürülebilirliği sağlanabilir.
  5. Gönüllülük esasına dayanan Üniversite içi içerik yazarları ile sürdürülebilirlik ve güncellik durumu korunabilir.
  6. Mobil uygulamanın bazı özelleştirilmiş bölümleri ücretli abonelik ile sürdürülebilir.
  7. Cinsel ve üreme sağlığı hakkında çalışan dernekler ile iş birliği yapılabilir. Bu kapsam sağlık ocaklarını da kapsayabilir.
  8. Mobil uygulamanın tanıtılması evresinden sonra sosyal medya platformlarında anonim soru verilerinin alındığı bir etkinlik çalışması yapılabilir. Bu çalışmalar; Tanınmış içerik ve raporlara sahip yüksek takipçi kitlesine sahip kurum ve kuruluşların sosyal medya hesaplarından yapılabilir, Aynı sosyal medya platformlarından tanıtım amaçlı canlı yayınlar düzenlenebilir, Yine aynı platformların dahil olduğu workshoplar düzenlenebilir, Farkındalık günlerinde içerikler zenginleştirilerek potansiyel kullanıcı ile buluşturulabilir, Bu etkinliklerde geliştirilen mobil uygulamaya neden ihtiyaç olduğu, kapsama alanları ve güvenlik sistemleri hakkında yeterli bilgilendirme yapılmalıdır.
  9. Mobil uygulama tarafından günlük bildirimler almak kullanıcının mobil uygulama kullanımını sürdürülebilir hale getirecektir.
  10. Regl takip takvimi gibi devamlılığı olan paneller kullanıcıya sunulmalıdır.
  11. İnsanların birbirleri ile bilgi, deneyim paylaşabildikleri bir bölüm oluşturulabilir, bu bölümün güvenlik tedbirleri alınmalıdır.
  12. Mobil uygulama içerisindeki içeriklerin güncel olması beklenmektedir.
  13. Uzmanına sor köşesi oluşturularak potansiyel kullanıcı ile ikili diyalog sağlanabilir. Kullanıcıya bu hakkı tanımak için öncesinde bir anket çalışmasına yönlendirerek geri bildirim alınabilir ve mobil uygulama sürekli olarak gelişim içerisinde kalır.
  14. Kapsayıcılık alanında seslendirme içeriklerinin bulunması gereklidir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *